onsdag den 26. september 2012

Hæklet Rangle + DIY

Jeg lavede egentlig dette forsøg til vores egen kommende søn, men veninden gik også hen og fik en dejlig lille baby dreng - så i stedet blev den foræret til hendes guldklump :-)

Jeg har dog skrevet opskriften ned undervejs så jeg kan lave nogle flere. Jeg deler den med jer, så kan i også glæde nogle små pus.


Materialer:
- hæklenål nr 2,5
- bomuldsgarn (rester)
- pladevat eller andet fyld

Den store ring:
- slå 16 lm op og saml til en ring med en km
- der hækles en fm i hver
- fortsæt rundt og rundt (der kan evt laves farveskift)
- fyldes med pladevat undervejs
- når den er ca. 35 cm lang lukkes af
- sy sammen til en ring og hæft ender

De små ringe:

- slå 9 lm op og saml til en ring med en km
- der hækles en fm i hver
- fortsæt rundt og rundt (der kan evt laves farveskift)
- fyldes med pladevat undervejs
- når den er ca. 17 cm lang lukkes af
- sy sammen omkring den store ring og hæft ender
- lave et par stykker mere

Håber i kan bruge den - Går ud fra at hvis i bruger opskriften at i så lige linker :-)
Rigtig god fornøjelse


5 kommentarer:

  1. Ih den er bare fin - man kan hækle så meget lækkert! Gad vide om jeg nogensinde lærer det....
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
  2. Tak for en enkel beskrivelse - mit første hækle projekt er godt på vej pga. den :-)

    SvarSlet
  3. super at du har lagt opskriften ind, tak for det, er i gang med at hækle ranglen.
    flotte ting du har på din profil

    SvarSlet
  4. 1000 tak for en fin DIY, den er i hvert fald kommet til nytte her hjemme. Se gerne mit resultat her:

    http://www.mettebundgaard.dk/2013/04/hklet-rangle.html

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...