onsdag den 24. august 2011

Papirs Lanterner

Jeg har flere steder set enormt flotte papirs lanterne, flere steder også Waldorf lanterner. Jeg ved egentlig ikke helt hvad udgangspunktet for oprindelsen er, og det har heller ikke betydning her hos mig. Hvis du ikke lige ved hvad pokker jeg taler om - så se på disse:
Dette er et billede fundet via google, men det er disse der er tale om. Jeg har også lagt mærke til dem på flere af Karens billeder. Hun har også lavet en fin beskrivelse af hvordan man laver papiret til lanterne. Til hendes papir er der bl.a. brugt akvarelpapir og flydende akvarelfarve. Jeg ved ikke lige med jer men det er nu ikke lige noget jeg har liggende i gemmerne og har også undersøgt prisen og det er ikke helt billigt - og da slet ikke hvis man kun skal lave en 10 stk.

Nå men alt dette resulterede i at jeg brugte en halv aften på at folde papir. Og det lykkes. Så var næste problem papiret. Så i dag har jeg brugt min fridag på at eksperimentere med papir og maling som vi allerede havde liggende i huset. Jeg er ovenud lykkelig for resultatet og kalder det bestemt for vellykket.
Resultatet kommer her:

Der er et tændt sterinlys i bunden og ved godt det ikke er så tydelig, men det er jo også stadig lyst. Hvad synes i så, lykkedes det?

Det er ingen tvivl om at der nok skal blive lavet flere herhjemme, i adskillige flotte farver.

9 kommentarer:

  1. Jeg synes den er blevet rigtig god...og tror den vil skabe en masse hygge nu hvor det ikke er lyst længere...måske jeg en dag skulke forsøge at gøre dig kunsten efter ;o)

    SvarSlet
  2. Hvis du kan vente til blogtræf, så kan jeg lære dig det der. Mvh Tina

    SvarSlet
  3. Det ser super godt ud.. Hvordan har du fået lavet den flotte farve effekt - det ser ud til at farven er lagt på i linier?

    SvarSlet
  4. Jeg skal lige eksperimentere lidt mere, men regner med at der kommer en diy.

    SvarSlet
  5. Det lyder hyggeligt - jeg satser på at jeg når at lave en kæmpe bunke papir vi kan hygge os med.

    SvarSlet
  6. Hvor er de fine! Har du mon også lavet en DIY på hvordan man folder lamperne?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det har jeg, du finder den i sidebaren i venstre side af bloggen.
      Mvh Tina

      Slet
  7. har du lavet en brugsvejlening. - kunne godt tænke mig at kopiere din ide

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...